Algemene verkoopvoorwaarden
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden (hierna "AVV") regelen alle activiteiten op afstand die worden gesloten door de onderneming GROUPE MONDIAL TISSUS-GMT (hierna "Mondial Tissus") met elke consument en niet-professionele koper (hierna de "Klant") die deze site gebruikt www.mondialtissus.nl (hierna de "Site").
De AVV bevatten de volledige verplichtingen van de partijen. In dit opzicht wordt de Klant geacht ze zonder voorbehoud te aanvaarden. Elke bestelling van producten op de Site houdt de onvoorwaardelijke aanvaarding in van de Algemene Verkoopvoorwaarden van de Klant. Door het vakje "Ik heb de algemene verkoopvoorwaarden gelezen en aanvaard" aan te vinken, bevestigt de klant dat hij de volledige Algemene Verkoopvoorwaarden aanvaardt.
De Klant en Mondial Tissus komen overeen dat deze AVV uitsluitend hun relatie regelen. Mondial Tissus behoudt zich echter het recht voor om op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving haar algemene voorwaarden te wijzigen. Ze zijn van toepassing vanaf de datum van publicatie. De versie die van toepassing is op de aankoop van de Klant is die welke geldig is op de website op de datum van het plaatsen van de bestelling. De Klant wordt daarom uitgenodigd om ze te raadplegen vóór elke bestelling en/of gebruik van de Site.
Als een verkoopvoorwaarde ontbreekt, wordt deze geacht te zijn geregeld door de gebruiken die van kracht zijn in bedrijven in de sector van de verkoop op afstand met maatschappelijke zetel in Frankrijk.
Definities:
- Kant-en-klaar product: elk afgewerkt artikel dat niet door de Klant kan worden gepersonaliseerd
- Op maat gesneden product: elk artikel dat moet worden gesneden volgens de aanwijzingen van de Klant. Mondial Tissus vereist daarom een minimum van 50 centimeter bij aankoop van stoffen, linten of ritsen op maat, voor alle stoffen, behalve patchworkstoffen.
- Op maat gemaakte productie: elke uitvoering uitgevoerd via Mondial Tissus op verzoek van de Klant en volgens de aanwijzingen van de Klant.
Artikel 1 - Onderwerp
1.1.
Deze AVV hebben met name tot doel de rechten en verplichtingen van de Partijen te definiëren in het kader van de online verkoop van goederen en/of het leveren van diensten door Mondial Tissus aan haar Klanten.
1.2.
Deze voorwaarden hebben alleen betrekking op aankopen die worden gedaan door Klanten gevestigd in Frankrijk (inclusief Corsica en Monaco, met uitzondering van de DROM-COM), en in België, en op voorwaarde dat de levering plaatsvindt op Frans of Belgisch grondgebied.
Voor leveringen buiten deze geografische gebieden dient u contact op te nemen met de klantenservice van Mondial Tissus, die de verzoeken per geval zal bekijken:
- Per e-mail: klantenservice@mondialtissus.nl
- Per post naar het volgende adres:
Mondial TissusKlantenservice840 Route du Mas Rillier69130 Rillieux La Pape
Artikel 2 - Bestelling
2.1.
De Klant heeft de mogelijkheid om zijn bestelling online te plaatsen, vanuit
2.2.
Om een account aan te maken, moet de klant een online registratieformulier invullen met "aanhef", "naam", "voornaam", "e-mail", "telefoonnummer", "geboortedatum", "wachtwoord" en "factuuradres". De klant verbindt zich ertoe om ware, actuele en volledige informatie te verstrekken over zijn identiteit. Hij verbindt zich er met name toe om geen valse identiteit aan te maken en geen identiteit van een andere rechtspersoon of natuurlijke persoon te gebruiken.
De klant ontvangt een e-mail ter bevestiging van de aanmaak van zijn account.
Als de klant zijn wachtwoord verliest, kan hij via zijn account een nieuw wachtwoord aanvragen door op de link "wachtwoord vergeten" te klikken.
Op elk moment kan de klant besluiten om zijn account te deactiveren door contact op te nemen met de klantenservice waarvan de contactgegevens hierboven zijn vermeld (zie 2.7) per telefoon, post of e-mail.
Bij niet-naleving van de verplichtingen die voortvloeien uit de aanvaarding van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, betalingsincidenten, verstrekking van onjuiste informatie bij het aanmaken van het account of handelingen die de belangen van Mondial Tissus kunnen schaden, behoudt Mondial Tissus zich het recht voor om de bestelling te blokkeren of de toegang tot de diensten die op de website worden aangeboden op te schorten totdat het probleem is opgelost.
2.3.
Om de bestelling te valideren, moet de klant deze Algemene Verkoopvoorwaarden accepteren door te klikken op de aangewezen plaats. Hij moet ook het afleveradres en de verzendmethode kiezen, en tot slot de betaalmethode valideren.
2.4.
Elke bestelling houdt de aanvaarding in van de prijzen en beschrijvingen van de producten die te koop zijn. Elk geschil over dit punt zal worden behandeld in het kader van een eventuele uitwisseling en de hieronder vermelde garanties.
Elke bestelling is definitief en onherroepelijk als de klant de betaling heeft uitgevoerd.
2.5.
In bepaalde gevallen, met name bij niet-betaling, een foutief adres of een ander probleem met het account van de klant, behoudt Mondial Tissus zich het recht voor om de bestelling van de klant te blokkeren totdat het probleem is opgelost.
2.6.
Indien het bestelde product niet beschikbaar is of uitverkocht is, wordt de klant hiervan onmiddellijk op de hoogte gebracht per e-mail. De annulering van de bestelling van dit product en de terugbetaling ervan zullen dan worden uitgevoerd, waarbij de rest van de bestelling definitief en onherroepelijk blijft.
2.7.
Voor alle vragen met betrekking tot de opvolging van een bestelling moet de klant contact opnemen met de klantenservice van Mondial Tissus op 01 70 18 16 00 (lokaal tarief) van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 13.00 uur en van 14.00 tot 17.30 uur of een e-mail sturen naar het volgende adresklantenservice@mondialtissus.nl
Artikel 3 - Transactie
3.1.
De online verstrekking van de bankpas van de klant en de definitieve validatie van de bestelling vormen het bewijs van de instemming van de klant overeenkomstig artikel 1366 van het Burgerlijk Wetboek en vormen:
- opeisbaarheid van de verschuldigde bedragen uit hoofde van de bestelling,
- ondertekening en uitdrukkelijke aanvaarding van alle verrichte handelingen.
3.2.
In geval van frauduleus gebruik van de bankpas wordt de klant uitgenodigd, zodra hij dit gebruik constateert, contact op te nemen met de klantenservice van Mondial Tissus via de chat van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 13.00 uur en van 14.00 tot 17.30 uur of per e-mail naar het volgende adresse klantenservice@mondialtissus.nl.
3.3.
De geautomatiseerde registers die worden bewaard in de computersystemen van Mondial Tissus onder redelijke veiligheidsvoorwaarden, zullen worden beschouwd als bewijs van de communicatie, de bestellingen en de betalingen die hebben plaatsgevonden tussen de partijen. De archivering van de bestelbonnen en facturen gebeurt op een betrouwbaar en duurzaam medium dat kan worden gebruikt als bewijsmiddel.
3.4.
Mondial Tissus stuurt de klant een bevestiging van zijn bestelling per e-mail.
3.5.
Overeenkomstig de artikelen 2367 en volgende van het Burgerlijk Wetboek behoudt Mondial Tissus zich het eigendomsrecht voor op de geleverde producten tot de volledige betaling ervan door de klant, ongeacht de datum van levering van de bestelling.
Artikel 4 - Productbeschrijving
4.1.
De producten die onder deze AVV vallen, zijn die welke op de website van Mondial Tissus staan vermeld. Ze worden aangeboden zolang de voorraad strekt.
4.2.
Elk product dat op deze site wordt geplaatst, heeft een fiche waarop de essentiële kenmerken van het product, de prijs inclusief alle belastingen, de samenstelling ervan, de geschatte levertijd, de retourmodaliteiten van de goederen en de terugbetaling ervan in detail worden beschreven.
De producten worden zo nauwkeurig mogelijk beschreven en gepresenteerd. Indien er echter fouten of weglatingen zijn opgetreden bij deze presentatie, kan Mondial Tissus hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
4.3.
Ondanks alle zorg die aan de kwaliteit van de foto's wordt besteed, kunnen er verschillen in kleur of uiterlijk optreden ten opzichte van het product.
De foto's van de op de website gepresenteerde producten zijn niet bindend.
Artikel 5 - Prijs
5.1.
Mondial Tissus behoudt zich het recht voor om haar prijzen op elk moment te wijzigen, maar verbindt zich ertoe de geldende tarieven toe te passen die op het moment van de bestelling zijn vermeld, onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de producten op die datum.
5.2.
De prijzen worden vermeld in euro's. Ze houden geen rekening met de verzendkosten, die extra in rekening worden gebracht en voor de validatie van de bestelling worden aangegeven. De prijzen zijn inclusief de op de dag van de bestelling geldende btw en eventuele wijzigingen in het btw-tarief worden automatisch doorberekend in de prijs van de producten in de online winkel. De volledige betaling van de prijs moet bij de bestelling worden gedaan. Op geen enkel moment kunnen de betaalde bedragen worden beschouwd als voorschotten of aanbetalingen.
5.3.
Indien een of meer belastingen of heffingen, met name milieubelastingen, worden ingevoerd of gewijzigd, zowel omhoog als omlaag, kan deze wijziging worden doorberekend in de verkoopprijs van de producten.
Artikel 6 - Betalingswijze
6.1.
Om zijn bestelling te betalen, moet de klant deze aankopen verplicht betalen met een creditcard (CB, VISA, Mastercard en Bancontact), PayPal en/of een Mondial Tissus e-cadeaubon, de enige toegestane betaalmethode voor online aankopen op deze site.
6.2.
De klant garandeert Mondial Tissus dat hij de nodige toestemming heeft om de door hem gekozen betaalmethode te gebruiken bij het valideren van de bestelling. Mondial Tissus behoudt zich het recht voor om elke orderafhandeling en levering op te schorten in geval van weigering van betalingsautorisatie met een creditcard door officieel erkende instanties of in geval van niet-betaling.
Mondial Tissus behoudt zich met name het recht voor om de levering te weigeren of een bestelling van een klant te honoreren die niet volledig of gedeeltelijk een eerdere bestelling heeft betaald of met wie een betalingsgeschil aanhangig is. Mondial Tissus heeft een procedure voor het verifiëren van bestellingen ingevoerd om ervoor te zorgen dat niemand zonder zijn medeweten de bankgegevens van een andere persoon gebruikt.
In het kader van deze verificatie kan Mondial Tissus contact opnemen met de klant op alle mogelijke manieren om de transactie te valideren en kan hem indien nodig vragen een kopie van een identiteitsbewijs en een bewijs van adres te overleggen. De klant moet de gevraagde bewijsstukken binnen vijftien (15) werkdagen na ontvangst van het verzoek van Mondial Tissus verstrekken. De bestelling wordt pas bevestigd na ontvangst en verificatie door Mondial Tissus van alle gevraagde en verzonden documenten.
Nadat alle gevraagde bewijsstukken zijn ontvangen en de bestelling door Mondial Tissus is bevestigd, wordt de levertijd van het product of de producten met de tijd die nodig was voor het verzenden en ontvangen van de gevraagde documenten bij de klant verlengd, wat de klant uitdrukkelijk aanvaardt en erkent.
De klant wordt er hierbij op gewezen dat het uitstel, het uitblijven of de weigering om de gevraagde bewijsstukken binnen de gestelde termijn aan Mondial Tissus te verstrekken, leidt tot de annulering van de bestelling door Mondial Tissus.
6.3.
De klant wordt ervan op de hoogte gebracht dat hij binnen twee (2) werkdagen na bevestiging van de bestelling door Mondial Tissus zal worden gedebiteerd.
Artikel 7 - Leveringsvoorwaarden
7.1.
De levering kan pas plaatsvinden na bevestiging van de betaling door de bankinstelling van Mondial Tissus.
7.2.
De leveringstermijn mag niet langer zijn dan zestig (60) werkdagen na bevestiging van de bestelling.
Voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst kan Mondial Tissus indicatieve kortere levertijden opgeven.
De bestelde producten worden geleverd volgens de door Mondial Tissus bij de bestelling van het of de producten voorgestelde middelen, en volgens de door de klant gekozen en gevalideerde leveringswijze.
Als indicatie stelt Mondial Tissus de volgende leveringsmethoden voor:
- Levering aan huis door Dpd:
- Kosten van deze leveringsmethode: €6,95 voor bestellingen onder €69 incl. btw en gratis voor bestellingen van meer dan €69 incl. btw
- Leveringstermijn: 3 tot 4 werkdagen
- Levering bij een afhaalpunt op het Pickup-netwerk van Dpd:
- Kosten van deze leveringsmethode: €3,95 voor bestellingen onder €49 incl. btw en gratis voor bestellingen van meer dan €49 incl. btw
- Leveringstermijn: 3 tot 5 werkdagen
7.3.
Indien de klant kiest voor de optie "afhalen in de winkel", wordt elke volledig betaalde en niet afgehaalde bestelling binnen één jaar na beschikbaarstelling, ondanks een herinnering van de Vennootschap, automatisch eigendom van laatstgenoemde.
7.4.
De verkoper verbindt zich ertoe zijn beste inspanningen te leveren om de door de klant bestelde producten binnen de hierboven gespecificeerde termijnen te leveren. Als de bestellingen echter niet binnen de maximale levertijd zijn geleverd, kan de klant de overeenkomst ontbinden, op voorwaarde dat Mondial Tissus voorafgaandelijk in gebreke is gesteld, bij aangetekende brief met ontvangstbevestiging, om de levering uit te voeren of de dienst te verlenen binnen een redelijke aanvullende termijn. De bedragen die door de klant zijn betaald, worden dan uiterlijk veertien (14) dagen na de datum van ontbinding van de overeenkomst terugbetaald, met uitsluiting van elke vergoeding of inhouding.
Niettemin kan Mondial Tissus niet aansprakelijk worden gesteld jegens de klant in geval van vertraging in de levering die de maximale levertijd niet overschrijdt.
7.5.
De producten worden afgeleverd op het adres dat door de klant op het bestelformulier is opgegeven, de klant moet ervoor zorgen dat dit juist is. Elk pakket dat naar Mondial Tissus wordt teruggestuurd vanwege een onjuist of onvolledig leveringsadres, wordt op kosten van de klant opnieuw verzonden.
Op verzoek van de klant kan Mondial Tissus de factuur naar een factuuradres sturen en niet naar het afleveradres, hiervoor moet de klant de optie op het bestelformulier valideren.
Er wordt niet geleverd op campings, in hotels en op postbusadressen.
7.6.
Als de klant afwezig is op de dag van levering, laat de bezorger een afhaalbericht achter in de brievenbus, waarmee het pakket op de aangegeven plaats en tijd kan worden opgehaald.
7.7.
De goederen reizen voor risico van Mondial Tissus, overeenkomstig artikel L216-4 van het Wetboek van Consumenten. De klant moet echter de staat van de artikelen controleren bij aflevering. Als de originele verpakking beschadigd, gescheurd of geopend is, moet de klant Mondial Tissus hiervan binnen twee (2) werkdagen na ontvangst van het artikel of de artikelen op de hoogte stellen, met alle bijbehorende bewijzen (met name foto's) per e-mail naar klantenservice@mondialtissus.nl of per aangetekende brief naar: Mondial Tissus - Klantenservice - 840 Route du Mas Rillier - 69130 Rillieux La Pape.
7.8.
De controle van de goederen wordt geacht te zijn uitgevoerd zodra de klant of een door hem gemachtigde persoon het afleverbon heeft ondertekend.
7.9.
Indien de producten moeten worden teruggestuurd naar Mondial Tissus vanwege een verpakkingsfout, moet hiervoor binnen 30 (dertig) dagen na levering een retouraanvraag worden ingediend bij Mondial Tissus. Elke klacht die buiten deze termijn wordt ingediend, kan niet worden aanvaard.
Artikel 8 - Leveringsfouten
8.1.
De klant moet Mondial Tissus uiterlijk veertien (14) dagen na de levering op de hoogte stellen van elke klacht over een leveringsfout in vergelijking met de informatie op de bestelbon.
8.2.
De klacht kan naar keuze van de klant worden ingediend bij de klantenservice van Mondial Tissus:
- per telefoon op het volgende nummer: 01 70 18 16 00 (lokaal tarief) van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur, en op zaterdag van 10.00 tot 13.00 uur en van 14.00 tot 17.30 uur;
- per e-mail naar het volgende adres: klantenservice@mondialtissus.nl
- of per post naar het volgende adres:
Mondial TissusKlantenservice840 Route du Mas Rillier69130 Rillieux La Pape8.3.
Elke klacht die niet is ingediend volgens de bovenstaande regels en binnen de gestelde termijnen, kan niet in aanmerking worden genomen en ontheft Mondial Tissus van elke aansprakelijkheid jegens de klant, behalve wettelijke garanties.
8.4.
Na ontvangst van de klacht ontvangt de klant een e-mail van Mondial Tissus waarin wordt bevestigd dat hij de klacht heeft ontvangen. Mondial Tissus geeft geen tegoed, alleen een terugbetaling kan plaatsvinden.
8.5.
In geval van een leveringsfout ontvangt de klant een vooraf betaald etiket om op het pakket te plakken en terug te sturen naar het adres van Mondial Tissus.
Artikel 9 - Garanties
9.1
Mondial Tissus garandeert, overeenkomstig de geldende wettelijke bepalingen, de klant tegen elk verborgen gebrek en elk conformiteitsgebrek dat voortkomt uit een materiaal-, ontwerp- of fabricagefout die de geleverde producten aantast en ze ongeschikt maakt voor gebruik.
9.2.
De klant heeft, overeenkomstig de wettelijke bepalingen, een termijn van 2 (twee) jaar vanaf de levering van het goed om tegen Mondial Tissus op te treden.
Hij kan kiezen tussen reparatie of vervanging van zijn bestelling. De verkoper kan echter niet overeenkomstig de keuze van de koper handelen als deze keuze leidt tot kosten die duidelijk onevenredig zijn in vergelijking met de andere modaliteit, rekening houdend met de waarde van het goed of het belang van het gebrek. Hij is dan verplicht om, tenzij dit onmogelijk is, overeenkomstig de door de koper niet gekozen modaliteit op te treden. De klant is vrijgesteld van het leveren van het bewijs van het bestaan van het conformiteitsgebrek gedurende vierentwintig maanden na de levering van het goed. De wettelijke conformiteitsgarantie is van toepassing ongeacht de commerciële garantie.
De klant kan ervoor kiezen om de garantie tegen verborgen gebreken in te roepen overeenkomstig artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek; in dat geval kan hij kiezen tussen ontbinding van de verkoop of een verlaging van de verkoopprijs overeenkomstig artikel 1644 van het Burgerlijk Wetboek.
9.3.
Elke garantie, contractueel en/of wettelijk, is uitgesloten in geval van verkeerd gebruik, professioneel gebruik, verwaarlozing of gebrek aan onderhoud door de klant, evenals in geval van normale slijtage van het goed, een ongeval of overmacht, of als de klant op eigen initiatief werkzaamheden heeft uitgevoerd om de producten te repareren of te wijzigen.
9.4.
De klant wordt uitdrukkelijk geïnformeerd dat Mondial Tissus niet de producent is van de producten zoals bedoeld in de artikelen 1245 en volgende betreffende de aansprakelijkheid voor gebrekkige producten.
Artikel 10 - Retours, herroepingsrecht
9.4.
De Klant wordt uitdrukkelijk geïnformeerd dat Mondial Tissus niet de producent is van de producten zoals bedoeld in de artikelen 1245 en volgende betreffende de aansprakelijkheid voor gebrekkige producten.
Artikel 10 - Retouren, herroepingsrecht
10.1.
Conform de geldende wettelijke bepalingen heeft de Klant een termijn van veertien (14) dagen vanaf de ontvangst van de producten om elk afgewerkt Product (zoals bedoeld in het inleidende artikel van deze voorwaarden) dat niet aan hem voldoet, terug te sturen en om terugbetaling te vragen zonder boete, met uitzondering van de retourkosten die voor rekening van de Klant kunnen blijven (zie artikel 12.6 hierboven). De terugbetaling zal worden gedaan binnen veertien (14) dagen.
Het herroepingsrecht kan online worden uitgeoefend met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website, in welk geval een ontvangstbewijs op duurzame drager aan de klant zal worden verstrekt.
10.2.
Er wordt echter op gewezen dat, overeenkomstig de wettelijke bepalingen, producten die duidelijk zijn gepersonaliseerd, UITGESLOTEN zijn van dit herroepingsrecht.
Maatwerk: elke realisatie die via Mondial Tissus op verzoek van de Klant en volgens de door de Klant gegeven aanwijzingen wordt uitgevoerd, kan niet leiden tot uitoefening van het herroepingsrecht.
GEEN HERROEPINGSTERMIJN WORDT GEACCEPTEERD VOOR DEZE DUIDELIJK GEPERSONALISEERDE PRODUCTEN.
10.3.
Alleen producten die in hun geheel, in hun originele verpakking volledig en intact, en in perfecte staat van wederverkoop zijn teruggestuurd, worden teruggenomen. Elk product dat beschadigd is of waarvan de originele verpakking beschadigd is, wordt niet terugbetaald.
De op maat gesneden stof van de klant en niet in de uitverkoop kan worden geruild of als tegoed worden gebruikt in de winkel, en een terugbetaling voor een retournering onder voorbehoud:
- Moet minstens 50 cm lang zijn
- Moet in de breedte ongewassen zijn
- Moet in perfecte staat van wederverkoop zijn
De retourkosten zijn voor rekening van de Klant.
Artikel 11 - Retourprocedure - terugbetaling
11.1.
Nadat de Klant zijn beslissing om zich terug te trekken heeft meegedeeld, wanneer deze overeenkomstig artikel 10 hierboven is toegestaan, heeft de Klant dan dertig (30) dagen de tijd om de producten terug te sturen of terug te geven, vergezeld van het ingevulde herroepingsformulier.
Producten die zijn gekocht en gesneden, en op maat gemaakt, kunnen nooit worden geruild of terugbetaald.
11.2.
Het product of de producten moeten, op vertoon van het retourbonnetje, in hun geheel en in perfecte staat van wederverkoop naar Mondial Tissus worden teruggestuurd:
- Hetzij gratis, rechtstreeks in een van de Mondial Tissus-winkels.
- Hetzij gratis, via een Relai Shop2shop van Chronopost (link beschikbaar in de FAQ)
- Of per post, voor rekening van de klant, naar het volgende adres:
Mondial Tissus - Klantenservice Retour - Rue de Lisbonnes - 69140 Rillieux La Pape
11.3.
Dit herroepingsrecht, wanneer mogelijk, wordt zonder boete uitgeoefend, waarbij de retourkosten voor rekening van de Klant zijn, afhankelijk van de gekozen retouroptie.
11.4.
Mondial Tissus zal de Klant het volledige bedrag van de artikelen terugbetalen die binnen veertien (14) dagen na de datum van retournering zijn teruggestuurd. Het wordt sterk aanbevolen aan de Klant om een bewijs van verzending van de pakketten te bewaren.
Artikel 12 - Overmacht
12.1.
Alle omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van de Partijen en die de normale uitvoering van hun verplichtingen verhinderen, worden beschouwd als gevallen van vrijstelling van verplichtingen van de Partijen en leiden tot hun opschorting.
12.2.
De Partij die de hierboven genoemde omstandigheden aanvoert, moet de andere partij onmiddellijk op de hoogte brengen van hun voorkomen, evenals van hun verdwijning.
12.3.
Worden beschouwd als gevallen van overmacht alle onweerstaanbare, externe, onvoorspelbare, onvermijdelijke, onafhankelijke omstandigheden van de Partijen en die niet kunnen worden voorkomen door deze, ondanks alle redelijke inspanningen. Uitdrukkelijk worden beschouwd als gevallen van overmacht of toevallige gevallen, naast die gewoonlijk gehanteerd door de jurisprudentie van de Franse rechtbanken en hoven: het blokkeren van transport- of aanvoermiddelen, aardbevingen, branden, stormen, overstromingen, bliksem, het stopzetten van telecommunicatienetwerken of problemen eigen aan externe telecommunicatienetwerken voor klanten.
12.4.
De Partijen zullen zich tot elkaar wenden om de impact van het evenement te onderzoeken en om de voorwaarden overeen te komen waarin de uitvoering van de overeenkomst zal worden voortgezet. Indien het geval van overmacht langer dan drie maanden duurt, kunnen deze algemene voorwaarden worden ontbonden door de benadeelde partij door middel van een aanmaning per aangetekende brief met ontvangstbevestiging.
Artikel 13 - Verwerking van persoonsgegevens
13.1.
De persoonsgegevens die worden verzameld in het kader van de commerciële betrekkingen van de partijen zijn bedoeld om met name de registratie en verwerking van klantbestellingen mogelijk te maken, te reageren op informatieverzoeken en het beheer van het klantenbestand te verzekeren.
13.2.
De gegevens worden bewaard door de verschillende diensten van Mondial Tissus gedurende de tijd die nodig is voor de uitoefening van de bovengenoemde doeleinden.
13.3.
De persoon van wie de persoonsgegevens zijn verzameld, heeft het recht op toegang, rectificatie, wissing, beperking van de verwerking, evenals het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking en op gegevensoverdraagbaarheid, overeenkomstig de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming van 27 april 2016.
13.4.
De betrokkene kan te allen tijde zijn toestemming voor de verwerking van zijn persoonsgegevens intrekken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking daarvan. De betrokkene heeft ook de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit.
13.5.
De verstrekking van persoonsgegevens van de Klant is essentieel voor de goede uitvoering van de verkoopovereenkomst. Daarom stemt de Klant in met de verwerking van zijn persoonsgegevens door deze algemene voorwaarden te accepteren, door te klikken op de aangewezen plaats. Het niet verstrekken van gegevens of het verstrekken van onjuiste gegevens kan leiden tot annulering van de bestelling door Mondial Tissus.
13.6.
Voor elk verzoek met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens moet contact worden opgenomen met de vertegenwoordiger van de verwerkingsverantwoordelijke, wiens contactgegevens als volgt zijn:
Mondial TissusKlantenservice840 Route du Mas Rillier69130 Rillieux La PapeArtikel 14 – Afstand van recht
Het feit dat Mondial Tissus geen beroep doet op een tekortkoming van de andere Partij in een van de verplichtingen zoals uiteengezet in deze Algemene Voorwaarden kan voor de toekomst niet worden geïnterpreteerd als een afstand van de betreffende verplichting.
Artikel 15 - Titels
In geval van moeilijkheden bij de interpretatie tussen een van de titels bovenaan de clausules en een van de clausules, worden de titels verklaard niet te bestaan.
Artikel 16 - Intellectueel eigendom
De inhoud van de website is eigendom van Mondial Tissus en wordt beschermd door de Franse en internationale wetgeving inzake intellectueel eigendom. Elke volledige of gedeeltelijke reproductie van de inhoud ervan is ten strengste verboden en kan een overtreding van het auteursrecht vormen.
Artikel 17 - Geschillen, bemiddeling
In geval van geschil tussen de professional en de consument zullen zij proberen een minnelijke oplossing te vinden.
Bij gebrek aan een minnelijke schikking heeft de consument de mogelijkheid om kosteloos contact op te nemen met de consumentenbemiddelaar waaronder de professional valt, namelijk de Vereniging van Europese Bemiddelaars (AME CONSO), binnen een termijn van één jaar vanaf de schriftelijke klacht aan de professional.
De consumentenbemiddelaar moet als volgt worden ingeschakeld:
- Of door het invullen van het daarvoor bestemde formulier op de website van AME CONSO: www.mediationconso-ame.com ;
- Of per post naar AME CONSO, 11 Place Dauphine – 75001 PARIS.
Artikel 18 - Toepasselijk recht
Deze Algemene Voorwaarden zijn onderworpen aan de toepassing van het Franse recht, met uitsluiting van de bepalingen van het Weens Koopverdrag. Dit geldt zowel voor materiële als voor vormelijke regels. Bij geschillen of klachten zal de Klant in eerste instantie contact opnemen met Mondial Tissus om een minnelijke oplossing te vinden. Bij gebrek hieraan kan de Klant een procedure starten voor de rechtbank van zijn keuze, indien hij een consument is.
Algemene Verkoopvoorwaarden Marketplace
Inleiding
GROUPE MONDIAL TISSUS, een naamloze vennootschap met een aandelenkapitaal van 4.966.448 €, gevestigd te Rilleux la Pape (69140) 840 route du Mas Rillier, ingeschreven in het handelsregister met het nummer 419 487 939 RCS LYON ("GMT"), heeft als hoofdactiviteit, via haar netwerk van winkels in Frankrijk en in het buitenland, de verkoop aan consumenten en professionals van meubelstoffen, kleding, fournituren, naaimachines, patronen, etc. (hierna de "Producten"). GMT verkoopt haar Producten ook via haar verschillende e-commerce sites (hierna de Site).
GMT heeft besloten om op de Site een marktplaats (hierna de “Marktplaats”) te creëren waar professionele, door GMT erkende verkopers (hierna de “Verkopers”) in contact kunnen komen met particuliere klanten (hierna de “Kopers”) om nieuwe Producten aan te bieden. GMT treedt in het kader van de Marktplaats slechts op als tussenpersoon en faciliteert de aanbiedingen van Producten die door op de Marktplaats geregistreerde Verkopers worden aangeboden. GMT is op geen enkele wijze wederverkoper van de Producten die door de Verkopers op de Marktplaats worden aangeboden.
Het gebruik van de Marktplaats door een Koper is onder andere afhankelijk van de onvoorwaardelijke en onbeperkte aanvaarding door de Koper van deze Algemene Verkoopvoorwaarden van de GMT Marktplaats (hierna de " AV van de Marktplaats "), die kunnen worden gewijzigd conform de hieronder uiteengezette voorwaarden. Dit geldt ook voor verkopen via de Marktplaats tussen Kopers en Verkopers. Deze acceptatie wordt gematerialiseerd door een validatieklik bij registratie op de GMT Site.
GMT, de Koper en de Verkoper worden hierna afzonderlijk aangeduid als een “Partij”, en gezamenlijk als de “Partijen”.
Definities
Kopers : Klant(en) gevestigd binnen de Europese Unie die Producten kopen van Verkopers op de Site.
Externe Verkoper(s): Professional(s) met de hoofdvestiging van hun activiteiten binnen de Europese Unie die nieuwe Producten te koop aanbieden (tenzij anders aangegeven) op de Site aan Kopers.
Verkopersbestand: pagina die toegankelijk is vanuit de product- en bestelgeschiedenispagina's en die alle specifieke verkoopvoorwaarden van elke verkoper bevat.
AV : Algemene Verkoopvoorwaarden van de GMT Marktplaats bestemd voor Kopers.
Persoonsgegevens : Informatie die betrekking heeft op een persoon en waarmee deze persoon direct of indirect kan worden geïdentificeerd (naam, afbeelding, postadres, etc.).
Mollie B.V: Onderneming die betalingsdiensten verleent: een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, statutair gevestigd te Amsterdam, met als adres Keizersgracht 126, 1015 CW Amsterdam, Nederland. Ingeschreven bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer 30204462.
GDPR: Verwijst naar Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens.
Verwerking: Elke handeling met betrekking tot Persoonsgegevens, (verzamelen, vastleggen organiseren, opslaan, aanpassen, wijzigen, extraheren raadplegen, gebruiken, etc.).
1. Onderwerp
Het doel van deze Algemene Verkoopvoorwaarden is het definiëren van de voorwaarden voor het gebruik van de Marktplaats door Kopers en het specificeren van de voorwaarden waaronder GMT hen voorziet van technologische hulpmiddelen waarmee zij rechtstreeks nieuwe Producten van Verkopers kunnen kopen.
2. Strekking van de GMT Marktplaats Voorwaarden
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling van Producten die een Koper rechtstreeks plaatst bij een Verkoper op de GMT Marktplaats. De Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn, zijn de voorwaarden die gelden op de dag dat de bestelling door de Koper wordt geplaatst.
3. Beschrijving van de diensten
De Marktplaats bestaat uit een reeks middelen waarmee Kopers zich op de Site kunnen registreren, contact kunnen leggen met Verkopers om bestellingen voor Producten te plaatsen, Producten kunnen betalen, de status van hun bestellingen kunnen volgen en met Verkopers kunnen communiceren (hierna de "Dienst").
Hierbij wordt erop gewezen dat transacties die via de Marktplaats worden uitgevoerd voor de aankoop van Producten rechtstreeks tussen de Koper en de Verkoper worden gesloten en niet tussen de Koper en GMT.
GMT is op geen enkele wijze wederverkoper van de producten die door de Verkopers via de Marktplaats worden aangeboden. Producten die via Marktplaats zijn gekocht kunnen dan ook niet bij GMT of in de winkels van GMT worden geretourneerd of geruild.
3.1 Accès au service
Elke rechtspersoon kan, na het aanmaken van een klantenaccount, toegang krijgen tot de Marktplaats op voorwaarde dat hij meerderjarig is en de rechtsbevoegdheid heeft om een contract aan te gaan.
Toegang tot de producten op de Marktplaats door Kopers is voorbehouden voor persoonlijk en strikt privégebruik. Toegang tot en gebruik van de Marktplaats zijn gratis en zonder aankoopverplichting. Alleen voor de aankoop van Producten van Verkopers is betaling vereist, onder de voorwaarden die zijn uiteengezet in de Algemene Voorwaarden van Verkopers die specifiek zijn voor elke Verkoper.
Om toegang te krijgen tot de Marktplaats moet de Koper, naast het accepteren van deze Algemene Voorwaarden van de Marktplaats, een account openen op de site door de gegevens te verstrekken die nodig zijn voor identificatie. Bij het openen van een account verplicht de Koper zich om alleen juiste informatie te verstrekken en GMT onmiddellijk op de hoogte te stellen van wijzigingen die van invloed zijn op deze informatie, met behulp van de daarvoor bestemde functie voor het wijzigen van accountgegevens.
Toegang tot de Dienst door Kopers is onderworpen aan de identificatievoorwaarden die door de Site worden vereist.
4. Persoonlijke gegevens
De Persoonsgegevens van de Koper in verband met de verkoop van producten op de Marktplaats worden verwerkt door GMT en de Marktplaatsverkopers als gezamenlijke verantwoordelijken voor de verwerking van gegevens (wij bepalen dus gezamenlijk de doeleinden waarvoor de Persoonsgegevens van de Koper worden verzameld).
Welke persoonlijke gegevens worden verzameld en voor welke doeleinden worden ze gebruikt?
• De Persoonlijke Informatie van de Koper wordt door GMT verzameld om:
• Het klantaccount aan te maken en te beheren:
• Bestellingen te verwerken en te kunnen opvolgen:
• Eventuele klachten die voortkomen uit de bestelling af te handelen.
• Statistieken en klantkennis te maken
• Klanttevredenheid te meten
• Het verzenden van reclame aanbiedingen, indien GMT toestemming heeft verkregen van de Koper
• Publiceren van beoordelingen en/of bijbehorende reacties over verkopers en producten van de Marktplaats.
Persoonlijke gegevens delen met verkopers op de marktplaats
De Persoonsgegevens van de Koper, d.w.z. achternaam, voornaam, afleveradres en telefoonnummer worden door GMT gedeeld met de Verkoper(s) van de Marktplaats waar de Koper een bestelling heeft geplaatst, met dien verstande dat het e-mailadres van de Koper dat met de Verkoper(s) wordt uitgewisseld, versleuteld is.
Deze Persoonsgegevens worden voor de volgende doeleinden gebruikt:
• Bestellingen afhandelen en opvolgen
• Facturen opstellen en voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen
• Statistische analyses uitvoeren
De Verkoper verbindt zich ertoe de Persoonsgegevens van de Koper niet te gebruiken voor andere dan de hierboven vermelde doeleinden, en in het bijzonder voor commerciële prospectie.
Persoonlijke gegevens die door GMT worden verzameld, worden niet buiten de Europese Unie gedeeld.
4.1 Bewaartermijn van de Persoonsgegevens van de Koper
Persoonsgegevens die door GMT worden verzameld, worden bewaard zolang het account van de Koper actief is en tot 3 jaar na de laatste activiteit. De datum van de laatste activiteit wordt bepaald aan de hand van de meest recente datum tussen de datum van de laatste aankoop, de datum van de laatste verbinding met het account, de datum van een klik in een promotionele e-mail of de datum van het openen van het account).
De Verkopers op de Marktplaats zijn verantwoordelijk voor het opslaan van de persoonlijke gegevens van Kopers in overeenstemming met de wetgeving inzake de bescherming van persoonlijke gegevens.
4.2 Uw gebruikersrechten met betrekking tot Persoonsgegevens laten gelden
In overeenstemming met de Franse en Europese regelgeving en onder bepaalde voorwaarden heeft de Koper het recht op toegang, rectificatie, verwijdering en overdracht van zijn/haar Persoonsgegevens. De Koper heeft ook het recht om de verwerking van zijn/haar Persoonsgegevens te beperken en zich hiertegen te verzetten en het recht om te bepalen wat er met zijn/haar Persoonsgegevens gebeurt na zijn/haar overlijden. Deze rechten kunnen worden opgeëist via de volgende link: service.client@mondialtissus.com
4.3 Intellectuele eigendomsrechten
Alle teksten, reacties, werken, illustraties, en afbeeldingen die op de Site worden gereproduceerd of weergegeven, zijn strikt beschermd onder het auteursrecht en het intellectueel eigendomsrecht, voor de gehele duur van de bescherming van deze rechten en voor de gehele wereld. GMT is eigenaar van alle intellectuele eigendomsrechten (met inbegrip van maar niet beperkt tot auteursrechten, auteursrechten specifiek voor software, databankrechten, knowhow, octrooien, handelsmerken, geregistreerde en ongeregistreerde modellen en tekeningen) op alle elementen die door GMT op de Marktplaats worden gepubliceerd of die de Site vormen, zichtbaar of niet-zichtbaar, visueel of geluid, zoals, maar niet beperkt tot, tekst, afbeeldingen, foto's, grafisch ontwerp, geluidselementen die de Site vormen, logo's, handelsmerken, ontwerpen en modellen, typografie, software, onderscheidende elementen die specifiek zijn voor de Site.
Deze elementen zijn en blijven het exclusieve eigendom van GMT, met uitzondering van eventuele rechten van de Verkopers op hun producten, handelsmerken en logo's die op de Marktplaats Site worden gepresenteerd.
Aanvaarding van deze Voorwaarden betekent erkenning door Gebruikers van de intellectuele eigendomsrechten van GMT en daarmee de verplichting deze te respecteren. GMT verleent Gebruikers een persoonlijke, niet-exclusieve en niet-overdraagbare licentie om het Platform en de informatie daarop te gebruiken in overeenstemming met deze AV. Elk ander gebruik van het Platform en de inhoud daarvan is daarmee uitgesloten en mag niet plaatsvinden zonder voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van GMT.
5. Rol van de beheerder
GMT treedt op de Marktplaats op als tussenpersoon en verbindt Verkopers en Kopers via computerprogramma's met het oog op de verkoop van Producten. Met uitzondering van de gevallen waarin zij optreedt als Verkoper op de website van GMT. GMT heeft geen zeggenschap over de verkoop van Producten en mengt zich niet in de transactie tussen Koper en Verkoper, behalve in geval van geschillen.
De koopovereenkomst waarop de GMT Marktplaatsvoorwaarden van toepassing zijn, wordt uitsluitend en rechtstreeks gesloten tussen de Koper en de Verkoper.
6. Correspondentie koper - verkoper
De Koper kan rechtstreeks contact opnemen met de Verkoper van een Product zodra de bestelling is geplaatst via zijn/haar klantenaccount in de rubriek “mijn bestellingen”.
De vragen van de Koper kunnen betrekking hebben op het Product zelf, de levering, de klantenservice, de uitoefening van het herroepingsrecht of elke andere vraag met betrekking tot de bestelling via zijn/haar klantenaccount in de rubriek “mijn bestellingen”.
Het antwoord van de Verkoper wordt per e-mail naar de Koper gestuurd, die de mogelijkheid heeft om te antwoorden. De Verkoper heeft geen directe toegang tot het e-mailadres van de Koper, dat versleuteld is.
7. Producten
7.1 Productoverzichten
Elk Product dat via de Marktplaats te koop wordt aangeboden, wordt beschreven op een speciaal Productblad op de Website (het “Productblad”).
Het Productblad bevat de volgende informatie:
- De door elke Verkoper vastgestelde prijs van het Product
- Een beschrijving van het Product en zijn belangrijkste kenmerken
- De naam van de Verkoper(s) die het Product aanbieden, samen met de beoordeling van de Verkoper die wordt gegenereerd door de klantbeoordelingen. De naam van de Verkoper is aanklikbaar en leidt naar de pagina van de Verkoper.
- Beschikbaarheid van het product
- De prijs en verwachte levertijd.
- De lijst met beschikbare aanbiedingen van Verkopers voor hetzelfde product, inclusief de naam van de Verkopers, de prijs van de producten en hun retour- en leveringsvoorwaarden.
De Koper moet de beschrijving van elk product raadplegen om de eigenschappen en essentiële kenmerken te kennen.
7.2 Prijs van de Producten
De prijzen op de Site zijn aangegeven in euro's (€), inclusief alle belastingen (btw en alle andere toepasselijke belastingen). Deze prijzen omvatten niet de voorbereidings- en leveringskosten, die afzonderlijk gefactureerd worden volgens het tarief van de leveringskosten.
De Koper wordt geïnformeerd over de voorbereidings- en leveringskosten die van toepassing zijn op zijn/haar bestelling voordat de bestelling definitief wordt bevestigd en de prijs wordt betaald.
De Verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen en, de verkoopvoorwaarden in het algemeen, op elk moment te wijzigen. De prijs en de voorwaarden die van toepassing zijn op de bestelling zijn die van kracht op het moment dat de Koper de bestelling bevestigt.
7.3 Aanbiedingen
Elke Verkoper is vrij om zijn eigen promotiebeleid te bepalen: raadpleeg de details van de aanbieding.
8. Bestelling
- Elke Koper kan de Producten die op de Marktplaats worden aangeboden bestellen. Om een bestelling te plaatsen, moet de Koper zich identificeren met zijn/haar e-mailadres en wachtwoord. Alle bestellingen van Producten vallen onder de GCS van de Marktplaats. Zodra de bestelling is geplaatst, ontvangt de Koper een e-mail ter bevestiging dat de bestelling is geregistreerd.
- Elke bestelling die door de Koper wordt geplaatst, wordt pas als effectief en gevalideerd beschouwd nadat de betaling is bevestigd.
- Producten bestellen via de Marktplaats kan alleen online, op de Site en aan de hand van de volgende stappen:
- De Koper voegt het product dat hij wenst te kopen toe aan zijn winkelmandje. De verzend- en leveringskosten worden toegevoegd aan de prijs van de producten;
- De Koper controleert de details van zijn bestelling en de aangegeven totale prijs (prijs van het Product en leveringskosten);
- De Koper geeft het afleveradres voor de bestelling op;
- De Koper betaalt de bestelling; de status van de bestelling verandert in “in voorbereiding”;
- De Koper ontvangt een e-mail ter bevestiging van de bestelling;
Als de bestelling wordt geweigerd of geannuleerd door de Verkoper, wordt de rekening niet gedebiteerd en wordt de Klant hiervan per e-mail op de hoogte gesteld.
9. Betaling
GMT werkt met het bedrijf Mollie B.V. dat de beveiligingsstandaarden SSL en PCIDSS hanteert. De vertrouwelijke gegevens van de Koper (kaartnummer, vervaldatum) worden direct na versleuteling verzonden en worden op geen enkel moment naar onze server verzonden.
Betaling voor aankopen op de Site kan worden gedaan met behulp van de betaalmethoden die op de Site worden vermeld.
Achterstallige betaling
Alle Verkopers behouden zich het recht voor om een bestelling of levering te weigeren van een Koper die niet volledig of gedeeltelijk heeft betaald voor een eerdere bestelling of met wie een betalingsgeschil loopt. De Verkopers behouden zich het recht voor om een bestelling en/of levering uit te stellen of te annuleren, ongeacht de aard en het stadium van voltooiing, in geval van wanbetaling door de Koper van enig verschuldigd bedrag of in geval van een betalingsincident.
10. Levering
Levering van het door de Koper bestelde product geschiedt uitsluitend binnen de Europese Unie. Levering zal plaatsvinden op het door de Koper opgegeven adres; in geen geval kan de Verkoper of GMT aansprakelijk worden gesteld in geval van het niet leveren van het bestelde product als gevolg van een fout in het door de Koper opgegeven afleveradres. De producten worden vervoerd op risico van de Verkoper, die tevens eventuele douane- en importkosten voor zijn rekening neemt.
Na ontvangst van de bestelling kan de Koper zijn herroepingsrecht uitoefenen of een klacht indienen met betrekking tot de producten (schade, gebreken), volgens de beschreven procedures en binnen de termijnen vermeld in de artikelen 12 en 13 van de Algemene Voorwaarden.
10.1 Vertraging
In overeenstemming met artikel L.216-6 van de Franse consumentenwetgeving, als de Koper het Product niet heeft ontvangen voor het verstrijken van de meegedeelde leverdatum, moet de Koper de Verkoper hiervan op de hoogte stellen, zodat deze een redelijke extra termijn krijgt om de bestelling uit te voeren. Aan het einde van deze periode, als de levering van het Product niet heeft plaatsgevonden en als de oorzaak van de vertraging niet bij de Koper ligt, kan de Koper de koop schriftelijk ontbinden en om terugbetaling vragen door rechtstreeks contact op te nemen met de Verkoper, met name via de GMT berichtendienst.
11. Productgaranties, klantenservice en aansprakelijkheid
De wettelijke garanties van elke Verkoper bij wie de Koper een bestelling heeft geplaatst, staan hieronder opgesomd.
11.1 Wettelijke garanties
11.1.1
Elke verkoper bij wie de Koper een bestelling heeft geplaatst, garandeert, in overeenstemming met de geldende wettelijke bepalingen, de Koper tegen elk verborgen gebrek of gebrek aan conformiteit als gevolg van een materiaal-, ontwerp- of fabricagefout die van invloed is op de geleverde producten en deze ongeschikt maakt voor gebruik.
11.2 Handelsgaranties
Naast de wettelijke garanties vermeld in artikel 11.1.1 hierboven, kunnen voor bepaalde producten aanvullend commerciële garanties, in de zin van artikel L.217-21 van de Franse Consumentencode, worden aangeboden door de Verkoper en/of de producent van het product, in voorkomend geval door tussenkomst van een persoon, hierna de “garant” genoemd, die optreedt in naam van of voor rekening van de Verkoper of de producent van het product.
Deze commerciële garanties en de bijbehorende after-sales service worden vastgesteld door elke Verkoper en worden vermeld op de Verkoperspagina.
In dit geval specificeert de Verkoper in een daartoe bestemd document de inhoud van de commerciële garantie, de uitvoeringsvoorwaarden, de prijs, de duur, de territoriale reikwijdte en, indien van toepassing, de naam en de post- en telefonische contactgegevens van de garant en deelt hij dit document mede aan de Koper. Een dergelijke commerciële garantie mag alleen bepalingen bevatten die gunstiger zijn dan de wettelijke conformiteitsgarantie en de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken. Zij is van toepassing onverminderd het recht van de Koper om gebruik te maken van de wettelijke conformiteitsgarantie en de garantie tegen verborgen gebreken.
11.3 After-sales
De Verkoper kan, in overeenstemming met zijn eigen Algemene Verkoopvoorwaarden, een klantenservice aanbieden voor elke service met betrekking tot de verkochte goederen die niet onder de wettelijke garantie valt en niet gedekt wordt door een commerciële garantie. Een offerte en een voorstel voor een contract worden dan naar de Koper gestuurd voor de reparatie van het product waarvoor kosten in rekening worden gebracht. De offerte vermeldt de oorsprong van het probleem, de aard van de geplande interventie en het (de) te vervangen onderdeel (onderdelen). Het contract bevat de voorwaarden van deze service. In overeenstemming met de wet geniet de Koper geen wettelijke conformiteitsgarantie voor onderdelen of leveringen die hem als accessoire worden geleverd in het kader van deze dienst na verkoop, tenzij deze onderdelen het hoofdonderwerp van de reparatie vormen of bij de Verkoper werden aangekocht in het kader van een afzonderlijk verkoopcontract. Informatie over het bestaan en de beschikbaarheid van reserveonderdelen die essentieel zijn voor het gebruik van de door de Verkoper verkochte producten is verkrijgbaar bij de Verkoper. De Koper kan ook de documenten van de fabrikant bij zijn product raadplegen om te weten te komen hoe lang de fabrikant de beschikbaarheid van reserveonderdelen op de markt garandeert.
11.4 Overmacht
De Verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor niet-nakoming van het afgesloten contract door het optreden van een geval van overmacht. Alle feiten of omstandigheden die onweerstaanbaar, onvoorzienbaar en buiten de controle van de partijen zijn, worden beschouwd als toevallige gebeurtenissen of gevallen van overmacht die de Verkoper vrijstellen van aansprakelijkheid.
11.5 Aansprakelijkheid
De Verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid op zich voor de producten die op de Marktplaats te koop worden aangeboden. Hij is als enige verantwoordelijk voor de afhandeling van eventuele geschillen met betrekking tot de producten, waarbij GMT slechts een bemiddelaar is tussen de Verkoper en de Koper. GMT kan niet aansprakelijk worden gesteld naar aanleiding van een verkoop die is gesloten tussen de Verkoper en de Koper op de Marktplaats, in het bijzonder met betrekking tot een geschil over de conformiteit van de producten, de conformiteit van de te koop aangeboden producten, de voorwaarden voor de uitvoering van de dienst en de klantenservice, de levering en de aan het product verbonden garanties, het eigendom van intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de producten. GMT is jegens de Koper slechts aansprakelijk voor feiten die direct aan haar in haar hoedanigheid van tussenpersoon kunnen worden toegerekend en die directe schade aan de Koper hebben toegebracht.
GMT kan evenmin aansprakelijk worden gesteld voor ongemakken of schade die verbonden zijn aan het gebruik van internet, in het bijzonder een onderbreking of onderbreking van de dienst, indringing van buitenaf of de aanwezigheid van computervirussen.
12. Herroepingsrecht
In overeenstemming met Artikel L. 221-18 en daaropvolgende van de Franse Consumentenwet beschikt de Koper over een termijn van veertien (14) dagen om zijn/haar herroepingsrecht uit te oefenen, vanaf de dag na ontvangst van de goederen door de Koper of een door de Koper aangewezen derde partij, anders dan de vervoerder, of voor de dienst vanaf de datum waarop de bestelling is geaccepteerd. De Verkoper kan de Koper een langere herroepingstermijn toekennen. In dat geval wordt deze termijn door de Verkoper aangegeven in zijn Bijzondere Verkoopvoorwaarden die beschikbaar zijn op de pagina van de Verkoper. In het geval van een bestelling van meerdere goederen die door dezelfde Verkoper worden verkocht en afzonderlijk worden geleverd, of in het geval van een bestelling van meerdere producten die door dezelfde Verkoper worden verkocht en waarvan de levering wordt gespreid over een bepaalde periode bij dezelfde Verkoper, gaat de termijn in op de dag na ontvangst van het laatste product.
Als het herroepingsrecht binnen de bovengenoemde termijn wordt uitgeoefend, worden alleen de prijs van het/de gekochte product(en) en de verzendkosten [JC1] [SM2] aan de Koper terugbetaald, en alleen als de bestelling in zijn geheel wordt geretourneerd, waarbij de kosten voor het retourneren van het product voor rekening van de Koper blijven. Terugzendingen moeten in hun oorspronkelijke staat en compleet (verpakking, accessoires, instructies, enz.) worden gedaan in een verpakking die identiek is aan de verpakking die werd gebruikt op het moment van verzending, zodat ze opnieuw op de markt kunnen worden gebracht. De Koper moet zijn/haar herroepingsrecht rechtstreeks bij de Verkoper uitoefenen en de Verkoper op duidelijke wijze op de hoogte stellen van zijn/haar beslissing om de overeenkomst te herroepen.
Retourzendingen moeten ook vergezeld gaan van een aankoopbewijs, een kopie van de factuur of de leveringsbon van de aankoop voor een optimale afhandeling.
In het geval dat de Koper zijn herroepingsrecht uitoefent, zal de Verkoper de desbetreffende betaalde bedragen (inclusief leveringskosten - tenzij de Koper een van de bij deze Verkoper bestelde producten behoudt) - exclusief retourkosten die voor rekening van de Koper blijven (behalve in het geval van een niet-conform product of een productfout) - uiterlijk binnen veertien (14) dagen na ontvangst van het product door de Verkoper terugbetalen. De Koper ontvangt de terugbetaling van de betalingsdienstaanbieder van GMT met hetzelfde betaalmiddel en dezelfde bankrekening als waarmee de bestelling is betaald.
VOOR PRODUCTEN DIE OVERDUIDELIJK GEPERSONALISEERD ZIJN, IS GEEN HERROEPINGSTERMIJN TOEGESTAAN.
Dit geldt in het bijzonder voor stoffen en linten die op verzoek van de Koper zijn geknipt. De Koper wordt verzocht de retourvoorwaarden van de Verkoper te raadplegen voor meer informatie.
13. Claims - Geschillen
Ieder geschil dat ontstaat tussen een Koper en een Verkoper zal tussen hen worden afgehandeld, waarbij de Verkoper als enige verantwoordelijk blijft voor de uitvoering van de verkoop van producten via het Platform. In het geval er een klacht wordt ingediend door een Koper, zal de betreffende Verkoper hiervan op de hoogte worden gesteld via de Back-Office van het Platform. De Verkoper ontvangt ook een e-mail op het e-mailadres dat is opgegeven in de Back-Office.
In het geval van een klacht over de geleverde producten (beschadigde producten, producten die niet overeenkomen met de bestelling of het productblad, ontbrekende producten, etc.) moet de Koper contact opnemen met de Verkoper. De voorwaarden die door de Verkoper worden toegepast, kunnen op zijn pagina worden geraadpleegd.
Bij het uitblijven van een vriendschappelijke oplossing, behoudt GMT zich het recht voor om tussenbeide te komen bij het oplossen van het geschil, als een betrouwbare derde partij. De Koper dient de instructies van de klantenservice van de Verkoper op te volgen, in het bijzonder de voorwaarden voor het retourneren van het beschadigde of niet-conforme product.
Contactgegevens van de bemiddelaar:
De contactgegevens van de bemiddelaar die specifiek zijn voor elke verkoper zijn opgenomen in het verkopersprofiel.
Nadat de Koper zich eerst schriftelijk tot de Verkoper heeft gewend, kan elk geschil met betrekking tot de bestelling van een product op de Marktplaats dat niet is opgelost, worden voorgelegd aan de bemiddelaar.
14. Gedeeltelijke nietigheid
De gehele of gedeeltelijke nietigheid van een of meerdere bepalingen van deze AV op grond van een wettelijke of reglementaire bepaling of een rechterlijke beslissing die definitief is geworden, leidt niet tot de nietigheid van de overige bepalingen of het gedeelte van de bepaling dat niet door de nietigheid wordt getroffen.
15. Toepasselijke wetgeving
Op deze algemene voorwaarden is het Franse recht van toepassing.
In geval van vertaling van deze AV is de Franse versie doorslaggevend.
Elk geschil met betrekking tot de interpretatie en/of uitvoering ervan wordt voorgelegd aan de Franse rechtbanken.